Brievenbus technische commissie opgeheven

Sinds enige tijd staat onderaan op onze website een formulier waarmee storingen en andere zaken gemeld kunnen worden. Vele bewoners hebben inmiddels de weg naar dit formulier weten te vinden.

Door gebruik te maken van het formulier komen meldingen snel bij de juiste contactpersoon van de technische commissie of het bestuur terecht. Daardoor kan – indien nodig – sneller worden opgetreden en kunnen storingen eerder worden verholpen.

Opheffen brievenbusje

Vanaf de ingebruikname van ons complex hangt er voor het melden van storingen een brievenbusje bij het atelier. Doordat storingen vandaag de dag veelal digitaal gemeld worden, wordt het brievenbusje niet of amper meer gebruikt. Om de TC-leden een (veelal overbodige) gang naar het atelier te besparen is besloten het brievenbusje per direct op te heffen.

Hekwerk vernield (en gerepareerd)

Het hekwerk bij het bruggetje heeft het vuurwerkplezier helaas niet doorstaan. Er is inmiddels melding gedaan bij de gemeente.

Update 16 december: |
Er is inmiddels een nieuw schrikhek geplaatst. Complimenten aan de gemeente voor de snelle service.

 

 

Ramen wassen, schoonmaak fietsen- en containerruimtes

Ramen worden weer gewassen

Op 14 en 15 december komen de glazenwassers weer.

  • – Alle ramen aan de buitenzijde worden gewassen
  • – De binnenzijde van de ramen van de openbare ruimtes worden gewassen

Zorg er a.u.b. voor dat je ramen en deuren – maar ook de ventilatieroosters – gesloten zijn, anders is er kans dat er ‘spoelwater’ naar binnen komt. Vergeet zo nodig ook niet om de zonweringen op te trekken: de glazenwassers moeten immers overal goed bij kunnen komen.

Fietsenstallingen en containerruimtes

Ook de fietsenstallingen en containerruimtes worden weer grondig gereinigd.

Zorg er a.u.b. voor dat de schoonmakers vlot hun werk kunnen doen. Maak de stallingen zoveel mogelijk vrij en zet je rijwiel(en) zolang op je parkeerplaats in de garage.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Bron: Monique Broekhoven

December-aankleding

Inmiddels is het weer eind november. Nog maar één weekje en Sinterklaas en z’n Pieten zijn weer naar Spanje vertrokken. De eerste kerstbomen staan inmiddels in volle glorie in diverse huiskamers en hier en daar hangt de feestverlichting al aan de gevels en balkons. De laatste maand van het jaar dient zich aan. Traditiegetrouw een feestmaand, die dit jaar – door alle corona-perikelen – voor ons allen heel anders dan anders zal verlopen.

Ondanks alle gedoe en alle beperkingen gaan we ook dit jaar de Jan Pannebakkerhof gewoon weer in feestelijke kerstsferen brengen. Dat betekent ook voor een aantal bewoners dat er binnenkort weer werk aan de winkel is.

  • Op zaterdag vijf december zijn de bergingen waarin de kerstspullen voor in de hallen zijn opgeslagen weer van het slot.
  • Op vrijdag 11 december, eind van de middag, worden de kerstbomen voor buiten afgeleverd.
  • Op zaterdag 12 december, vanaf 09:00 uur, worden de kerstbomen buiten geplaatst en wordt de sfeerverlichting weer opgehangen.

Ook dit jaar wil ik namens het bestuur weer een beroep op jullie doen om – in meer of mindere mate – een bijdrage te leveren aan het verhogen van de kerstsfeer in de Jan Pannebakkerhof. Of het nu gaat om het aankleden van de hallen, het in ontvangst nemen van de bomen, het aankleden van de buitenboel of om het schenken van een lekker bakje koffie voor de klussers*, ieders bijdrage is meer dan welkom!

Aanmelden

Doe je ook weer mee of weet je van iemand anders dat die graag mee wil helpen? Laat dat dan zo snel mogelijk weten door een reactie onder dit bericht te plaatsen. Op die manier is meteen inzichtelijk wie er allemaal meedoen. Kunnen we (weer) op je rekenen?

Met vriendelijke groeten,

Jan Koks

*)zie reactie van Kees van Laarhoven: Lisanne zorgt zaterdagmorgen voor de koffie 

Terugkoppeling ALV

Door de bijzondere omstandigheden waaronder we verkeren heeft het bestuur helaas moeten besluiten de algemene ledenvergadering dit jaar schriftelijk af te handelen. Daarover ben je via de site, e-mail en post geïnformeerd. De schriftelijke stemmen konden tot dinsdag 17 november 18:00 uur worden uitgebracht.

Op woensdag 18 november 2020 zijn de voorzitter, de penningmeester en Kees van Loon van De Horst bij elkaar geweest om de ingediende formulieren te tellen. Er zijn 32 formulieren ingeleverd met totaal 5.917 van de 9.794 stemmen. Dit is voldoende om de besluiten te kunnen nemen.

In het inmiddels aan je toegezonden verslag informeert het bestuur je omtrent de resultaten van de schriftelijke vragenlijst met voorstellen. Het verslag is inmiddels ook in het voor eigenaars bestemde deel van deze site geplaatst.

Het verslag zal, zoals te doen gebruikelijk, bij de komende ALV op de agenda staan. Mocht je nu al prangende vragen hebben, stel ze dan in de reactierubriek onder dit bericht, via het reactieformulier onder aan deze pagina of via een e-mail aan De Horst.

Bron: Het bestuur

Wijziging bestuurssamenstelling

Joep van Nieuwstadt heeft aangegeven om na 14,5 jaren bestuurslidmaatschap, waarvan de laatste 8,5 jaren als voorzitter van onze vereniging, zijn functie neer te leggen. Uiteraard respecteren wij zijn besluit en danken Joep voor zijn deskundige, professionele inzet en zijn ondersteuning in de afgelopen jaren. Uiteraard staan we ook tijdens de eerstvolgende ALV nog stil bij zijn vertrek uit het bestuur.

Joep heeft een dankwoord geschreven. Je vindt zijn dankwoord in de notulen van de ALV. Deze zijn je per e-mail toegezonden en staan ook in het voor eigenaars bestemde deel van deze site.

Nieuwe voorzitter
De vier overgebleven bestuursleden hebben inmiddels besloten Jan Koks te benoemen tot voorzitter. De andere bestuursleden blijven hun huidige functie vervullen. Jan heeft aangegeven deze rol te aanvaarden en dankt bestuur en eigenaars voor het in hem gestelde vertrouwen. Wij wensen Jan heel veel succes in zijn nieuwe functie.

Bron: Het bestuur

Schoonspuiten bruggetje, schoonmaak Winterdijk

Schoonspuiten bruggetje

Het wordt geleidelijk aan weer wat kouder, de kans op nachtvorst neemt toe. Dat betekent dat het op het bruggetje naar de Winterdijk, door mos, algen en vuil, verraderlijk glad kan worden.

Aan de gemeente is gevraagd om op korte termijn de houten planken met een hogedrukreiniger schoon te spuiten en op te ruwen. Voorkomen (van glijpartijen) is immers beter dan genezen.

Schoonmaak sloot, opruimen afval

Enkele weken geleden heeft de gemeente de sloot aan de Winterdijk laten schoonmaken. Het uit de sloot afkomstige riet is in grote hopen op de Winterdijk gedeponeerd.

Omdat het afval nog steeds niet is opgehaald, is een verzoek daartoe naar de gemeente gestuurd.

Bron: Jan Koks

Schriftelijk stemmen algemene ledenvergadering

Zoals al eerder gemeld heeft het bestuur besloten de algemene ledenvergadering dit jaar schriftelijk af te gaan handelen. 

Alle eigenaars hebben inmiddels de agenda, de vergaderstukken, het protocol en het stemformulier ontvangen. Op het stemformulier kun je per agendapunt aangeven of je daar mee instemt of niet.

We vragen je het ingevulde en ondertekende formulier uiterlijk dinsdag 17 november a.s. vóór 18:00 uur af te geven of in de brievenbus te stoppen bij een van de bestuursleden. (Inleveradressen: JPH 3, 42, 50, 53.) Je mag het formulier ook naar De Horst zenden.

We menen met deze uitzonderlijke handelswijze een goede oplossing te bieden, waarmee je toch je stem kunt uitbrengen binnen de geldende corona-maatregelen.

Het bestuur

Algemene ledenvergadering anders dan anders

Het bestuur heeft besloten de algemene ledenvergadering (ALV) dit jaar schriftelijk af te gaan handelen. Over hoe dat in zijn werk gaat word je eerdaags geïnformeerd.

In verband met de vanaf 4 november geldende strengere corona-maatregelen is de op 17 november geagendeerde fysieke ALV niet mogelijk. Net als alle andere theaters in Nederland is ook De Leest gesloten.

Gelet op de onzekere toekomst m.b.t. het dit jaar nog mogen samenkomen in grotere groepen én om toch de noodzakelijke besluiten tijdig te kunnen nemen is voor deze uitzonderlijke vergadervorm gekozen.

Wij hopen op je begrip voor deze situatie.

Het bestuur